Jumat, 26 Juni 2015

CARA MEMBUAT WEBSITE DENGAN NOTEPAD






Sahabat perlu engkau ketahui, bahwa diakhirat nanti ada 4 golongan yang akan ditarik masuk ke neraka oleh wanita, lelaki itu adalah mereka yang tidak memberikan hak kepada wanita dan tidak menjaga amanah itu, mereka ialah:
1. Ayah nya
Apabila seorang yang bergelar ayah tidak mempedulikan anak-anak perempuannya didunia ia tidak memberikan segala keperluan agama seperti sholat mengaji dan dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat maka bersiap-siaplah diakhirat kelak untuk ditarik keneraka.
Duhai yang bergelar ayah, bagaimana keadaan anak perempuanmu sekarang? Adakah engkau mengajarkan tentang agama dan wajibnya menutup aurat? Jika tidak mempedulikan hal itu mka bersiap-siaplah untuk menjadi bahan bakar neraka jahanam.
2. Suami nya Apabila seorang suami tidak mempedulikan tindak tanduk isterinya, bergaul bebas, memperhiaskan diri selain untuk suaminya, meskipun suaminya seorang alim ulama akan tetapi tidak mempedulikan hal itu maka bersiap-siaplah untuk ditarik keneraka diakhirat kelak.
Duhai yang bergelar suami, sudahkan engkau melihat, memperhatikan bagaimana isterimu? Bagaimana ia dalam menjaga akhlaq menurut Syariat yang telah ditetapkan? Jika kau tidak mempedulikannya, maka bersiap-siaplah untuk sehidup semati ditaman neraka sana.
3. Abang-abang nya (Saudara lelakinya) Apabila ayah sudah tiada, maka tanggung jawab wanita jatuh kepada abang-abangnya atau saudara lelakinya. Jikalau mereka hanya mementingkan keluarganya saja dan adiknya dibiarkan melenceng dari aturan syar’i tunggulah tarikan adiknya diakhirat kelak.
Duhai lelaki yang mempunyai adik perempuan, didiklah dan jagalah adik mu sesuai dengan ajaran islam, jangan sampai kau membiarkannya bergaul dalam lingkup maksiat dan tidak menutup aurat , jika kau membiarkannya bersiap-siaplah untuk ditarik oleh adik perempuanmu ke neraka jahanam diakhirat kelak.
4. Anak-anak lelaki nya
Apabila seorang anak lelaki tidak menasehati seorang ibu, jika ibunya sedang khilaf misal membuat kemunkaran mengumpat orang, memfitnah dsb, maka anak itu akan dihisab dan nantikan tarikan dari ibunya.
Duhai anak lelaki kasihanilah ibu mu jika tersalah, sayangilah dan selamatkanlah ia dari bahan bakar api neraka, jika kau tidak maka bersiap-siaplah menemani ibumu dineraka nanti.
Firman Alloh SWT: “Hai anak adam peliharalah dirimu serta keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya jin, manusia dan batu.”
Mudah-mudahan bermanfaat, Salam santun erat silaturahmi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar